נתפסה חולית מחבלים שתכננה לחטוף חייל ולבצע פיגועי ירי

קובי פינקלר No Comments on נתפסה חולית מחבלים שתכננה לחטוף חייל ולבצע פיגועי ירי

שב"כ סיכל תשתית טרור של חמאס ביהודה ושומרון שתכננה לבצע פיגוע חטיפת חייל ופיגועי ירי ומטענים נגד כוחות צה"ל בגזרת בנימין

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שב"כ בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו בחודש האחרון תשעה פלסטינים בחשד למעורבותם בהקמת תשתית טרור מטעם חמאס בכפר בידו שבבנימין.

בחקירתם בשב"כ עלה כי עסקו בתכנון של פיגוע חטיפת חייל. בתוך כך, התחמשו חברי התשתית, הכינו חומרי נפץ ומטענים, שרטטו את נתיבי הבריחה וערכו סיורי איסוף מודיעין לטובת למידת שגרת הפעילות של החיילים באזור בנימין ואף הכינו מקום להסתרת החטוף. מעצר חברי החוליה מבעוד מועד סיכל את החטיפה.

עוד עלה בחקירתם בשב"כ כי חברי התשתית תכננו לבצע פיגועים במתווים של ירי ומטענים כנגד כוחות צה"ל בגזרת בנימין. לצורך מימוש כוונותיהם הם עסקו בלימוד עצמי של ייצור חומרי נפץ ואף הקימו מעבדה מאולתרת להכנת חומרי נפץ בתוך בית מגורים.

חומרים לייצור מטעני נפץ

במעבדת החבלה אשר נתפסה והוסגרה בחקירת השב"כ, אותרו חומרי גלם לייצור חומרי נפץ ומטענים, זיקוקים, צינורות ששימשו לבניית מטענים ועוד. בנוסף, נתפסו כלי נשק מסוג "קרלו" ומפות עליהם שרטטו את תכנון הפיגועים ונתיבי הבריחה.

לאור חומרת הפיגוע אותו תכננו – חברי התשתית פעלו באופן ממודר, תוך שמירה על חשאיות מרבית על מנת להימנע מחשיפת פעילותם.

יוזכר כי לפני כשנתיים סוכלה תשתית חמאס משמעותית באיו"ש שתכננה פיגועי ירי ומטען, לרבות פיגועי תופת בישראל, שחלק מחבריה הם תושבי בידו, קרובי משפחתם של העצורים.

בשב"כ מסרו כי ארגון חמאס באיו"ש ממשיך לנסות לערער את היציבות בשטח בתמיכה ובהכוונה של מפקדות החמאס בחו"ל ובעזה. זאת, תוך התעלמות בוטה מהמחיר הכבד אותו משלמים תושבי יהודה ושומרון ומהפגיעה במרקם החיים שלהם כתוצאה מפעילותם של אלה.

חקירת התשתית נמשכת.

האמל״ח שנתפס



0 תגובות